Darmowy test funkcji poznawczych Cambridge, opracowany przez naukowców.

Wystarczy delikatny powiew znanego zapachu, by przywołać towarzyszące nam w tamtym momencie uczucie: zapach ciasta drożdżowego przenosi nas w świat dzieciństwa, a woń siana kojarzy się z wakacjami na wsi. Jednak nie wszyscy mogą korzystać z przyjemności płynącej z zapachów: istnieje bowiem szereg zaburzeń, które nie tylko ją odbierają, ale wręcz powodują, że chory bez uzasadnionej przyczyny odczuwa zapachy obrzydliwe.

Neuroinżynier Ed Boyden chciał wiedzieć, jak małe biocząsteczki w mózgu tworzą emocje, myśli i uczucia, chciał znaleźć molekularne zmiany, które prowadzą do zaburzeń takich jak epilepsja czy Alzheimer.

Nawet najlepsza reklama nie zachęci osoby, która nie lubi jogurtu, do jego kupienia. Reklamy skłaniają jedynie do wyboru konkretnej marki. Ale nie wpłyną na kogoś, kto ma już wyrobione zdanie. Nie ma w mózgu człowieka czegoś takiego jak „buy-button”. Nie da się konsumenta zmusić do jakiegoś działania. – twierdzi profesor Rafał Ohme – ekspert neuromarketingu.

Uwaga nie dotyczy tylko koncentrowania się na danej rzeczy. Uwaga polega również na tym, że nasz mózg potrafi filtrować informacje. Mehdi Ordikhani-Seyedlar zajmuje się neurobiologią komputerową.